Reisdag naar Sabie - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu Reisdag naar Sabie - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Sabie

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

We zijn vanochtend vroeg opgestaan en om 07.00 uur aan het ontbijt verschenen. Iedereen had goed geslapen. Lekker goed ontbijt (hier mogen nog wel eieren) en afgerekend bij de receptie. Alles wat je dronk moest je zelf bijhouden. Ze vertrouwen je op je blauwe ogen.
om acht uur vertrokken we met onze "Toyota Avanza" en Ireen achter het stuur naar Sabie. 370 Km en de auto is niet zo heel snel. Wel is hij erg ruim, en dat is eigenlijk belangrijker. links rijden went snel en Ireen is niet op fouten te betrappen. Al neemt ze naar mijn zin de drempels te hard. Bart als navigator, en Noor en ik samen op de achterbank. Lekker hoor......
Onderweg is het allemaal behoorlijk eentonig. bij het tanken worden we weer hartelijk onthaald door een man of vier. Een tankt en gaat afrekenen. de ander wast de ramen, en dit alles met de hoop wat geld te ontvangen. Wat opvalt is dat de Afrikanen gewoon naast de snelweg lopen en ook gewoon oversteken. Gevaarlijk hoor. Ook staan ze weer van alles te verkopen. Van sinaasappels tot pinda's. ze kloppen nog net niet op je raam. Omstreeks 14.00 uur komen we uiteindelijk aan in Sabie. dit is ook het startpunt van de "panoramaroute" naar het Krugerpark. Net voor Sabie hadden we al ons eerste wild. Eeg groep bavianen stak de weg over. hadden we nog niet verwacht hier. ze waren echter snel weer weg.
We eten eerst wat en daarna gaan Ireen en de kinderen de plaatselijke waterval bezoeken, zodat ik alvast aan de blog kan werken. Vanavond nog opfrissen en dineren en dan vroeg onder de wol. Ontbijten kan morgen pas om 08.00 uur. Helaas.....
Tevens zette de gastvrouw de kachel aan in ons huisje omdat het zo koud wordt. beloofd niet veel goeds.

• 05 Augustus 2017 - 14:30

Rina:

Omdat ik niet weet of ik mijn reactie van gisteren wel heb geactiveerd, hier nog even een berichtje:
    Ik vind het leuk en vooral ook geruststellend om jullie zo te kunnen volgen.
    Je lijkt dan niet zo ver weg.
    Tot nu toe een leuke reis dus.
    Ja, een interessant land is het zeker. En nu naar het Krugerpark voor de
    BIG FIVE. Ik ben benieuwd.
    Hoop gauw weer een verslag te zien.
    Liefs
    (O)ma, Rina.