2e dag Kruger park - Reisverslag uit Letaba Estates, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu 2e dag Kruger park - Reisverslag uit Letaba Estates, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu

2e dag Kruger park

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Letaba Estates

Maandag 07 augustus. Tweede dag in het Kruger Park.
Vandaag hebben we geen grote planning. We hebben uitgeslapen en daarna op het gemak ontbeten.
Andre, de eigenaar van het Amandilotzi Rest Camp vertelde ons dat we in het Lebata Camp het Olifant museum moesten zien. We besluiten dat nu maar te doen. Tevens hebben we ons opgegeven voor de sunset drive van vandaag. Mooie zonsondergang en kans op de luipaard en de leeuw!
We stonden na een half uur weer buiten bij het Olifant Museum. Leuk om te zien, maar of dat nu zo speciaal was.
Omdat we snel klaar waren besluiten we toch nog een klein stukje te rijden in Noordelijke richting. Ik had op het prikbord gezien dat daar gisteren buffels zijn gespot. Iets over de helft van de voorgenomen route zien we inderdaad Buffels. Weer 1 van de big 5 die we af kunnen strepen.
Nu nog de Leeuw en Neushoorn. De Neushoorn gaat nog een probleem worden als we de mensen hier beluisteren. In het Kruger park althans.
Na de tour inkopen gedaan in de winkel om te BBQ-en. Impala filet en Springbok burgers.
Bart is alvast naar huis om de BBQ aan te steken.
Naar is nog even naar het zwembad, en tijdens de voorbereiding van het eten staan er ineens een vijftal grote olifanten voor onze neus. Op drie meter van de BBQ! Toch gek.
Het eten smaakte best.
Vanavond de Sunset Drive gedaan met gids Patrick. Heeft geeft leuke achtergronden. We zien veelal kleinere dieren en de altijd aanwezige bokken, giraffen en olifanten. Uiteindelijk vindt hij ook nog een luipaard. Maar die hadden we eigenlijk al gezien. Blijven wel prachtige dieren.
Morgen vertrekken we naar het tweede Kruger Park, Satara. Benieuwd hoe het daar is. Inmiddels hebben we toch al weer 800 km gereden.
Zo dadelijk nog een spelletje en dan weer naar bed. Het is zo vreemd die avonden. Omdat het om 18.00 uur donker is heb je echt het idee om 20.00 uur naar bed te moeten. Raar maar waar. We zijn elke dag ook behoorlijk moe aan het einde van de dag. Waarschijnlijk door alle indrukken. Je doet niet echt veel, maar bent wel de hele dag bezig. Welterusten alvast.
Ma, een Wildebees is overigens een Gnoe.

  • 07 Augustus 2017 - 21:02

    Rina:

    Ja gek hè, dat het zo vroeg donker is. Ook wel onpraktisch, want na zes uur kun je eigenlijk niets meer doen, althans niet op eigen houtje..
    Hoe gaat het in een tent slapen?
    En Erik hoe gaat het met jou ribbekes?
    Kun je het stuur overnemen van Ireen? Wel een stoere dame hè dat ze dat allemaal kan. Links verkeer, ik moet er niet aan denken......
    Leuk deze verslagen elke dag.
    Geniet maar lekker verder.
    (O)ma.

  • 07 Augustus 2017 - 22:13

    Corrie:

    Ik had het nooit eerder gehoord dat het 'n gnoe was, maar die olifanten zo dicht bij je schrikt je toch 'n ongeluk lijkt mij! Alles wat jullie zien lijkt me zo ongelooflijk, misschien niet voor Rina en Jan omdat hun er ook geweest zijn. maar voor mij is het moeilijk er 'n voorstelling van te maken. Wat 'n rijkdom dit allemaal mee te mogen maken, slaap allemaal lekker in jullie tentje(dat herken ik wel!!!!) liefs



  • 07 Augustus 2017 - 23:12

    Gielion:

    Ook ik volg uiteraard dagelijks jullie reisverslagen.
    Het lijkt me bijzonder en spannend in zo'n toch ook voor jullie aparte omgeving op onverwachte momenten, in de directe nabijheid, de diverse dieren te "ontmoeten" .
    Pas 5 dagen onderweg en nu al zoveel ervaringen opgedaan. Wie weet wat er allemaal nog volgt.
    Ik wens jullie de komende dagen nog een fijn verblijf en veel (positieve) verrassingen, zodat Zuid Afrika voor jullie altijd een bijzondere herinnering zal blijven.
    Groetjes voor jullie allemaal,
    (Opa) Gielion

  • 08 Augustus 2017 - 13:31

    Rina:

    GROTE domme fout in mijn vorige reactie:
    Jou moet met w, dus jouw ribbetjes.....( bezittelijk voornaamwoord).
    't Is maar dat je weet dat ik het gezien heb; lijkt flauw, maar ik heb een hekel aan taalfouten...


  • 08 Augustus 2017 - 20:34

    Frans:

    Jongens, wat een mooie verslagen. Toen ik het las waande ik mezelf in Zuid Afrika. Wat betreft de neushoorn en leeuw dat komt wel goed toch! Echt een hele onderneming hoor, ik ben benieuwd naar het volgende verslag. Erik gelukkig dat het met jouw ook wat beter gaat.
    Heel veel groetjes van Diana en Frans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Letaba Estates

Zuid Afrika

Rondreis en stedentrip

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2017

Laatste dag...

17 Augustus 2017

Tweede dag Kaapstad

16 Augustus 2017

Eerste dag Kaapstad

15 Augustus 2017

Reisdag naar Kaapstad

14 Augustus 2017

Wandelen in het Amfitheatre
Familie

Actief sinds 04 Aug. 2017
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6246

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 19 Augustus 2017

Zuid Afrika

Landen bezocht: