St lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu St lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu

St lucia

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

12 augsutus 2017
2e dag St Lucia, Isimangaliso wetland park (park van wonderen). Vanochtend om 07.30 aan het ontbijt en om half negen in de auto. Met gevulde buikjes richting de boot welke ons op het meer gat rondvaren en de wonderen van dit park laat zien. Voornamelijk hippo’s en krokodillen. Ook een visarend en een leguaan gezien. Het is bijzonder om et zien hoe groen het hier is. Volgens de vrouw des huizes heeft het al 5 jaar niet meer fatsoenlijk geregend. Dit wordt een groot probleem.
St. Lucia is eigenlijk een dorpje in een mangrove. 500 inwoners en super toeristisch. ’s Avonds mag je niet te voet op straat omdat de hippo’s dan uit het water zijn om in het dorp te grazen. We nemen het aan, maar hebben er gisteren geen gezien.

Vanmiddag zijn we in het park gegaan met de auto. Halverwege een doorsteek gemaakt door de duiden naar de zee. Prachtig.
Vanaf hier hebben we ook zicht op de vele walvissen die er zwemmen. Weliswaar met verrekijker zie je ze springen en water spuiten. Erg indrukwekkend.
Later naar het eindpunt Cape Vidal gereden en op het strand gezeten. Je kunt hier niet ver de zee in vanwege de stroming.
Met het terugrijden nog een neushoorn gespot en wat buffels en koedoes. Er schijnen ook olifanten en een luipaard te zitten, maar die zien we niet.
Het is werkelijk prachtig hier. Hoe anders dan de voorgaande week in het Kruger park. Allebei hebben ze hun eigen charme.

Morgen gaan we weer richting het Noorden naar Drakensbergen (Bergville). Tot 3000 meter en we denken dat we voor het eerst een lange broek aan moeten. Alvast wennen voor Kaapstad….

• 12 Augustus 2017 - 22:06

Rina:

Blij dit verslag weer te zien.
    Het is echt verwennerij om als thuisfront op deze manier op de hoogte te worden gehouden. Jullie lijken niet zo ver weg nu.
    Wat een overgetelijke reis die jullie maken hè. Eigenlijk een heel goede investering, zeker ook voor Bart en Noor.
    Ik hoor niets van jouw gekneusde ribben, dus het zal wel goed zijn.
    Wanneer komen jullie eigenlijk weer naar huis?
    Welterusten.

• 12 Augustus 2017 - 22:27

Corrie:

Heb de foto van bart ontvangen maar van de walvissen was erg onduidelijk. Wat jullie allemaal wel niet zien en meemaken! Is toch wel weer 'n heel andere wereld waar je nu bent, en dan walvissen zien, geweldig allemaal! Wat zullen jullie veel te vertellen hebben bij thuiskomst! Compliment Erik voor het leuke verslag, we genieten ervan. Voor allemaal lekker slapen, jullie zullen wel moe zijn zoveel indrukken! Liefs van ons