Eerste dag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu Eerste dag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu

Eerste dag Kaapstad

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eerste ochtend in Kaapstad.

Lekker geslapen met het zee geruis op de achtergrond. Prima ontbijt voorgeschoteld gekregen en kennis gemaakt met de eigenares. Aan een tafel met vol zeezicht. Jammer dat het bewolkt is.
Na het ontbijt gestart met het rondje kaap. Bart leest zoals gewoonlijk kaart, en dat gaat goed.
We beginnen aan de houtsbaai en gaan zo de Atlantische kust af naar de kaap. Alleen missen we halverwege een afslag en steken we over naar de Indische kant. Meteen valt op dat deze kant veel rustiger is. Aan de Atlantische kust beukt de zee op de kust. Hier kabbelt hij een beetje.
We komen eerder dat gepland aan het beoogde hoofddoel van vandaag: Boulders Beach met zijn pinguïns. Wat zijn die beesten toch leuk. Ze lopen elkaar lekker onhandig achterna.

We zakken nu langs de Indische kant naar de Kaap af en betalen het park fee. We zien daar nog wat struisvogels en hert achtige en gaan net als de vele Aziaten op de foto bij het Cape bord. Noor en Bart gaan nog naar het Cape point (te voet). Wij blijven lekker benden bij de souvenirwinkels.
Nadat ze terug zijn eten we een broodje en besluiten we weer omhoog richting Kaapstad te rijden. Nu via de Atlantische kant. Zijn we toch op het meest Zuid westelijke stukje Afrika geweest.

Omstreeks vijf uur komen we weer aan bij de Lodge. Lekker wat drinken en genieten van het uitzicht. Vanavond gaan we eten bij de grill om de hoek. Wederom fantastisch vlees. Het zijn hier echte vlees eters en dat merk je. Het is hier wel wat duurder dan de rest van het land, maar voor onze begrippen nog altijd niet duur. Na het eten naar huis voor een bakske en dan na een spelletje onder de wol.
Morgen Robben eiland.

• 17 Augustus 2017 - 10:55