Laatste dag... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu Laatste dag... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu

Laatste dag...

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Laatste dag; Stellenbosch

Vanochtend voor de laatste maal ontwaakt in Zuid Afrika. Het is een bijzondere beleving geweest. Prachtig land met een enorm verschil tussen arm en rijk. Eerlijk gezegd zijn we het bedelen wel beu. Ze willen allemaal we iets van je. Dan is onze verzorgingsstaat zo gek nog niet. Ook besef je goed hoe goed we het hebben.
Na de formele afhandeling van ons bezoek zijn we voor de laatste trip in de auto gestapt. Omdat we pas vanavond om 19.30 uur vliegen hebben we ruim de tijd om een bezoek te brengen aan Stellenbosch en haar omgeving.
We parkeren de auto in het centrum en wandelen (winkelen) door het prachtig witte stadje. Het prijsniveau ligt hier weer iets hoger dan in Kaapstad. Het is er ook erg verzorgd allemaal.
Na het dorp rijden we richting een van de bekendere wijnhuizen waar Bart en ikzelf een wijnproeverij hebben gedaan. Hij vond het zelfs lekker. Gek he? Noor en Ireen kregen een non-alcoholische proeverij. Gelukkig maar, want ik was niet meer in staat om te rijden….
Kaapstad en omgeving heeft zoveel te bieden dat 3 dagen veel te kort was. Je kunt hier zonder probleem een week verblijven zonder je te vervelen. Kaapstad sprak ons ook veel meer aan dan Johannesburg. De sfeer is vergelijkbaar met de sfeer in andere grote steden. Ook kon je er in het donker over straat. Wel zo handig. Al waren we er niet altijd helemaal gerust op.
Omstreeks 14.30 uur besloten we richting het vliegveld te gaan. Hier zitten we nu met een bakje koffie te wachten op het vertrek van het vliegtuig. We hebben allemaal erg genoten, maar nu we eenmaal huiswaarts keren hopen we dat we het ook snel zijn.

• 18 Augustus 2017 - 21:27

Corrie:

Het was elke dag weer byzonder om jullie verslag van de dag te lezen en op afstand 'n beetje 'n idee te krijgen wat jullie zoal meemaakten, bedankt! Heel goed weergegeven! Wij kijken uit naar jullie thuiskomst. Liefsxxxx

• 18 Augustus 2017 - 23:04

Rina:

Wat zijn die weken toch weer snel om.
    En wat hebben jullie ons lekker op de hoogte gehouden.
    Ja, tijd is altijd te kort als je in zo'n interessant land bent.
    Ik zal blij zijn jullie weer te zien.
    Tot morgen.