1e dag Krugerpark - Reisverslag uit Letaba Estates, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu 1e dag Krugerpark - Reisverslag uit Letaba Estates, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu

1e dag Krugerpark

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Letaba Estates

Vandaag zondag 06 augustus 2017. We hebben het idee dat we al 2 weken weg zijn, maar het is pas 5 dagen. Je bent zoveel in beweging (de auto dan).
Gisteren hadden we zoals gezegd de tent. Een beetje vrees hadden we wel, maar het is buitengewoon goed bevallen. Bij aankomst op de campground konden we gelukkig mee-eten. De eigenaresse zei dat ze altijd veel maakte en dan keek wie er uiteindelijk kwam eten. De rest ging in de vriezer. Het smaakte heerlijk. Eerst wortelsoep, daarna traditionele Beboti en daarna worteltaart als toetje. Als wij nog slechte ogen krijgen……
Daarna onder de wol. Vanwege de afgelegen tenten in de bush besloten we dat Ireen met Bart sliep en Erik met Noor. En we hebben allemaal prima geslapen. Om 8 uur gemeld voor het ontbijt. Pannenkoeken en wentelteefjes. Noor glunderde ervan.
Daarna snel ingeladen en afgerekend en om 09.00 uur zaten we in de auto naar het Kruger park.
Al voor we in het park zelf rijden spotten we aan de linkse kant van de weg een luipaard achter een hek. Trots op een heuvel. Als Ireen uitstapt om dichter naar hem toe te gaan voor de foto gaat hij meteen weg. Ook een stukje verder nog apen zoals we inmiddels gewend zijn. Daar stikt het hier van.
De planning van vandaag is om vanaf de toegang tot het park bij “hek Orpen” naar Letaba rest camp te rijden dit ligt noordelijker in het Krugerpark en we hebben daar twee overnachtingen.
Al op de eerst kilometers treffen we allerlei bokken zebra’s en giraffes. En natuurlijk apen…
Gedurende de dag spotten we diverse andere boksoorten, vogels, Wildebees en Olifanten. Teveel om te benoemen, maar allemaal prachtig.
Uiteindelijk zijn we vanavond in het rest camp gearriveerd, en ook hier hebben we weer een tent. Prima wederom, maar dit keer zonder toilet. Deze ligt 20 meter naast de tent. De tent staat 5 meter van het hek war het park van de camp ground scheidt. Tijdens de schemer loopt er zojuist aan de andere kant op 5 meter van het terras waar we zitten een hyena. Wat is die groot zeg.
Vanavond verder nog gegeten in het restaurant en wat boodschappen in het winkeltje gedaan. Morgen gaan we proberen te BBQ-en. Morgen staan er geen kilometers op de planning, dus wie weet doen we het rustig aan.
Nu nog een spelletje en een borreltje en dan weer het bed in……… wel vermoeiend hoor.
Oh ja, ik heb vandaag voor het eerst gereden, en dat ging ook goed. Ireen was blij dat ik het over nam.

• 06 Augustus 2017 - 20:22

Maaike:

Geweldig hoor al dat wild life! Smitje blijf jij lekker IN de auto zitten als je ze spot!! Vallen de insecten mee prinses? Veel plezier weer morgen. Xxx

• 06 Augustus 2017 - 20:23

Ben:

Hoop dat jullie morgen de rest van de big five zien.
    Lekker dat je weer kunt rijden, ziet er toch beter uit

• 06 Augustus 2017 - 21:38

Corrie:

Lieve allemaal, ik geniet elke dag weer van jullie blog, maar sommige dingen gaan mijn voorstelling te boven, wat is een wildebees? Onvoorstelbaar dat jullie al die dieren in het echt zien en al die indrukken! Wat fijn Erik dat je weer zelf kunt rijden.
    Fijne dag morgen en slaap lekker allemaal!

• 07 Augustus 2017 - 08:12

Rina:

Jonge jonge wat geweldig allemaal. En dat je weer rijden kan Erik, fantastisch.
    Dat borreltje en die BBQ op zo'n campingground maken mij wel een beetje jaloers.
    En in het Krugerpark in de auto blijven, hè Bart en Noor mag de beesten niet aaien, ook de zebra's niet, al lijken het makke paardjes.
    Veel foto's maken, dat wij het ook kunnen zien.