Reisdag naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu Reisdag naar Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Kaapstad

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Reisdag 15 augustus
Vandaag weer om 05.30 uur opgestaan. We moesten uiterlijk 7 uur op pad naar Johannesburg. Een afstand van 335 km.
Volgens de navigatie zouden we er 3.5 uur over doen, maar de receptie voorspelde 5 uur. We kregen het meteen al warm.

Om 7 uur 15 reden we weg richting de snelweg. Onderweg nog een aantal Baboons gezien die de weg over staken. Het blijft leuk om die dieren te zien.
De reis verloopt voorspoedig en om 11 uur staan we bij het verhuurbedrijf. We vonden zelf dat de auto behoorlijk vies was. Vanwege de schaarste aan water was wassen nergens een optie. Daarom de gok maar genomen. Volgens de bediende zag de auto er perfect uit. Meningen verschillen…….
Het inleveren was snel achter de rug en we spoedden ons richting de Domestic departures hal. Nog geïnformeerd of we een vlucht eerder konden nemen, maar daar hing een prijskaartje aan van 130 euro. Vonden we teveel geld voor een uurtje eerder.
Nog maar even bij de winkeltjes gekeken en iets gegeten en om 13.45 uur boarden. Stipt 14.05 vertrok de vlucht naar Kaapstad.
Om 16.10 uur kwamen we aan en omdat we niet door de douane moesten stonden we om 16.30 buiten en konden we naar de auto verhuurder.
Daar kregen we weer een Toyota Avanza toegewezen. We hebben nog gevraagd of ze iets anders hadden staan, maar helaas niets waar al de koffers in pasten. We zijn niet echt gecharmeerd van deze auto. Deze is wel bijna nieuw. Misschien dat het verschil maakte. Maar al naar een paar honderd meter blijkt het dezelfde rot auto te zijn. Maar als dat alles is….
Na een autotrip van een klein uurtje komen we bij de Lodge aan. Dit ziet er perfect uit. Direct aan de Atlantische kust met zee zicht. Een kruising tussen de kusten van de Côte Azur en Bretagne. In de slaapkamer hoor je de golven op de kust beuken. Wat zullen we lekker slapen.

Na het inchecken nog naar Waterfront gereden om wat de winkelen en het haven kwartier te bekijken. Dit is echt een wereldstad. En veel toegankelijker dan Johannesburg. We voelen ons meteen thuis. We kunnen hier voor het eerst ook ’s avonds op straat begeven. Dat is wel veel gezelliger. Om 21.30 kwamen we thuis. Snel nog een stukje schrijven en ons opmaken voor de nacht.

• 16 Augustus 2017 - 07:32

Rina:

Goed je zo te kunnen volgen.
    Veel plezier in Kaapstad en op Robbeneiland.
    Gaan jullie ook nog naar Simonstown voor de pinguins?

• 16 Augustus 2017 - 21:37

Ben:

Wat een geweldige trip maken jullie.
    Je doet zoveel indrukken op in dit geweldige land dat je amper
    tijd hebt om ze te verwerken.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's.
    Gaan jullie nog naar de Westkaap? Stellenbosch wijnhuis
    vond ik zeer indrukwekkend en natuurlijk Kaap de Goede hoop.
    Er is zoveel te zien, geniet er maar van!!