Overtocht naar Drakensbergen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu Overtocht naar Drakensbergen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu

Overtocht naar Drakensbergen

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Bergville

Vandaag zondag 13-08-2017. De laatste week van de vakantie is aangebroken. Vanochtend weer vroeg opgestaan en alle spullen gepakt. De lodge had veel last van apen. Daar kwamen we ook achter, want toen we de deur open lieten staan stond er meteen een in de kamer. Op zoek naar lekkers…..
De eigenares Gisele heeft een katapult en schiet de apen van het terras. Begrijpelijk als je dag in dag uit met die lelijkerds te maken hebt.
Na wederom een heerlijk ontbijt reden we om 08.15 weg uit St Lucia. Op weg naar de Drakensbergen op de grens met Lesotho. Dit is toch een rit van 500 km. We zullen vandaag daarom niet veel doen vrezen we. Om 16.30 zijn we uiteindelijk in Amfitheater in Bergville. Ziet er leuk uit, wel voornamelijk gericht op sportieve jonge mensen. Echt iets voor mij op dit moment.
Morgen gaat de rest een beklimming maken van 2.500 naar 3.300 meter. Ik heb besloten dit niet te doen om niet te forceren met mijn nog altijd aanwezige blessure. Ik ga dan wat rondrijden in de omgeving en heb beloofd een maaltijd te bereiden. Misschien nog de auto wassen (als ik er aan toe kom), want die zit nog onder het zand van het Kruger park. Er staat nu al bijna 2.000 km op de teller van onze auto en daar komt dinsdag nog 350 bij. Dan rijden we terug naar Johannesburg.

Ze vertrekken morgen om half acht en komen pas om 18.00 uur terug. We denken dat het mooie vergezichten op gaat leveren. Wel zitten we dus weer voor 7 uur aan het ontbijt. We worden nog ochtendmensen....

• 13 Augustus 2017 - 20:59

Rina:

Had je ooit gedacht dat je apen-overlast zou hebben op vakantie.
    Die mevrouw schiet ze toch niet dood hoop ik.
    Hoewel ik me voor kan stellen dat ze gruwelijk vervelend zijn, dat tuig.
    Maar je kunt er ook wel mee lachen toch.

Groot gelijk dat je niet meegaat op zo'n zware tocht, Erik. Lekker een dagje rust.
    Wat gaan jullie dan verder in Johannesburg nog doen.
    Je moet toch ook nog naar het Zuiden, Kaapstad en Robben-eiland?
    Hoop je morgen weer te "horen".
    Liefs van ons.

• 14 Augustus 2017 - 12:41

Maaike:

Geweldig hoor die apen!
    Is de beklimming in het Koninklijk National Park van Natal? Door jullie mooie verhalen ben ik toch maar ons fotoboek erbij gaan halen om te kijken waar wij precies zaten; dit bleek ook Bergville te zijn. helemaal vergeten .... hik!)
    Wat hebben jullie al een prachtige reis er op zitten en er komt nog een heel mooi gedeelte aan, Kaapstad, Kaap de Goede Hoop, pinquins, zeeleeuwen en nog veel meer. Wat mooi dat jullie dit aan prinsesje en Bertus kunnen "mee" geven en dat wij dit zo kunnen mee beleven via jullie blog.
    Nou geniet ervan en Erik sterkte met je blessure.

Dikke kus