Panoramaroute - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu Panoramaroute - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van Familie Tilborg - WaarBenJij.nu

Panoramaroute

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Sabie

Wat ik de vorige keer nog vergeten was te vertellen was ons bezoek aan een wegrestaurant.
aan de achterkant was een heel Game-park. Allemaal zebra's buffels en zelfs neushoorns. De urinoirs waren bevestigd op een glazen wand zodat je het allemaal goed kon zien. Apart...
Gisterenavond nog gaan eten in Sabie. erg lekker eten. Fantastische biefstuk van de braai (kan me niet heugen zo'n lekkere biefstuk te hebben gegeten). Bart had een trio van krokodil, antilope en steenbok. Ook super. Noor een pizza. iedereen tevreden dus......

Vanochtend om zeven uur op en ontbeten. Allemaal weer heel goed geregeld. Het valt ons zeker mee hier in Afrika. alles is tot in de puntjes verzorgd.
daarna begonnen met de Panorama route. Eerst een goudzoekersdorp wat in oorspronkelijke staat is teruggebracht, genaamd Pelgrims rest. daarna via een aantal viewpoints (oa Gods window, Pineapple, en Bourkes luck potholes (foto)) naar de grotten Echo caves.
Het is allemaal erg mooi. Het ene vergezicht nog mooier dan het andere. Ook vandaag weer een troep apen gezien.

De tijd vloog helaas weer voorbij. en uiteindelijk wilden we voor het donker binnen zijn bij de lodge. een heel uitdagende deze keer. Tijdens de schemering arriveerden we bij Amanzilotzi bush camp. We kregen hier twee tenten toebedeeld omdat de tent met vier bedden al bezet was. Ik slaap met Noor en Ireen met Bart. De tenten liggen in het bos en hebben alleen elektra en de wc en douche is buiten. de apen zie je zitten. we zijn benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Morgen gaan we richting Krugerpark, en dan hopen we wat meer te zien dan apen. Zo meteen weer lekker naar bed.....

• 05 Augustus 2017 - 20:41

Rina:

Dat hebben wij ook allemaal gedaan 19 jaar geleden, alleen in omgekeerde volgorde; dus eerst Krugerpark en toen God's window en Pelgrims rest etc. geweldig inderdaad.
    Wij hebben indertijd ook een grote leguaan zien oversteken daar ergens.
    Ja die apen zijn deugnieten hoor, die pakken je spullen af, zeker als je iets eetbaars hebt.
    En als je niet uitkijkt gaan ze boven op je auto een drol leggen (hebben wij gezien).
    Geniet er maar van
    (O)ma, Rina.

• 05 Augustus 2017 - 21:37

Maaike:

Klinkt allemaal fantastisch! Het is maar goed "Zoetemelk" dat je zo'n goede chauffeuse bij je hebt, kan je trots op zijn. Geniet er lekker van met z'n viertjes en blijven schrijven is erg leuk om "mee te reizen". Xxx

• 05 Augustus 2017 - 21:43

Ben:

Maatje
    Wat leuk om te volgen en ideaal zo'n prive chauffeur